2023. szeptember 13., szerda

Árad az endorfin...

Ha elkezd az ember futni, úszni, kondiba járni, akkor jobban fogja magát érezni...nem? 

Hát hogyne, mivel motivált, emberek közt van, friss levegőt szív (sporttól függően), új dolgokat próbál ki, kicsit megtekeri a rendszert (felmegy a pulzus) és akkor áramlik az endorfin, ugye? 

Nem egészen.

Amikor elkezdünk egy új mozgásformát, akkor a testünk (és az elménk is) küszködik azzal, hogy az újonnan jött ingereket valahogy a helyére tudja tenni. 

Jó ez nekem? 
Dehát izzad...
Most meg kalória deficitben van...
Miért nem kaptam csokit?
Dehát egész nap ült, akkor most meg akar halni vagy mi?
Ez megőrült! 

És a valóság.

Izomfájdalom, rosszkedv, túlevés, nem jönnek az eredmények, alvásproblémák, szociális szorongás, miért nem a családdal voltál inkább, ki lehetett volna takarítani, annyira nehéz, hogy majd' elsírod magad, stb.

Ez a kezdet, 
a szokásformálás, 
az adaptálódás időszaka, 
ami van hogy hónapokig vagy évekig is eltarthat, ha nem optimálisan csinálja az ember a dolgokat. 

Utána jön az endorfin, ha a testedet és az elmédet elég ideig együttműködésre bírtad és mindkettő elhiszi, hogy ez jó neked. Ez a kitartás jutalma.

Ha szeretnél velem együtt dolgozni - érdekel funkcionális táplálkozási tanácsadás és/vagy edzés, kérlek írj privátban vagy a Daily Dose Studio Facebook oldalán keresztül:(https://www.facebook.com/dailydoseszeged)
- JK Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amit mérünk az javul

- Nekem nem fontos hány kiló vagyok. - Szerintem keveset eszek. - Viszonylag sokat mászkálok napközben. - Azt hiszem többet kéne aludnom. Sz...